دانلود مقاله در مورد آسفالت ساختمان

Asphalt building paper

دانلود مقاله در مورد آسفالت ساختمان

آسفالت ساختمان  ‏
از آنجا که تغییر شکل دائمی روسازی های آسفالتی که ‏به صورت شیار شدگی ظاهر می شود ، یکی از مهم ترین ‏خرابی های آسفالت می باشد ، انجام تحقیقات به منظور ‏ارائه راه کارهای مناسب برای کاهش خرابی های ناشی از ‏آن امری مهم به نظر         می رسد . همان طور که می ‏دانیم بخش عمده حجمی و وزنی روسازی های آسفالتی را ‏مصالح سنگی تشکیل می دهد و خصوصیات مصالح سنگی تأثیر ‏مهمی بر عملکرد روسازی خواهند داشت . همان گونه که ‏از فصل قبل در قالب تحقیقات مختلف انجام شده در ‏زمینه تأثیر دانه بندی مصالح سنگی بر تغییر شکل دائم ‏آسفالت ذکر شد ، تأثیر اساسی دانه بندی مصالح سنگی ‏بر تغییر شکل دائم آسفالت روشن می باشد و اهمیت آن ‏بر کسی پوشیده نیست . لذا اصلاح دانه بندی مصالح سنگی ‏و یا به عبارتی ارائه محدوده های دانه بندی که ‏بتواند میزان تغییر شکل های دائمی روسازی را کاهش ‏دهنده می تواند صرفه جویی کلانی را در سطح ملی با ‏کاهش خرابی های ناشی از شیار شدگی ایجاد کند و عملاً ‏با بهبود عملکرد روسازی ها از هزینه های اضافی که ‏خرابی های روسازی به اقتصاد کشور تحمیل می کند ، ‏بکاهد .‏
از آنجا که تا کنون در این زمینه در کشور تحقیقات ‏ارزشمندی انجام نشده است و با توجه به اینکه نتایج ‏تحقیقات در زمینه آسفالت تا حدی تابع خصوصیات مصالح ‏مورد آزمایش می باشد ، بررسی این موضوع با مصالحی که ‏در کشور مورد استفاده قرار می گیرد لازم به نظر می ‏رسد زیرا نتایجی که در تحقیقات سایر کشورها به دست ‏آمده است برای مصالح و شرایط موجود در کشور ما به ‏طور کامل صدق      نمی کند.‏
از این رو در این تحقیق تأثیر دانه بندی مصالح سنگی ‏بر تغییر شکل دائم مخلوط های آسفالت گرم مورد ‏ارزیابی قرار گرفته است .‏
همان طور که در فصل ۵ ذکر شد ، مقاومت درونی مخلوط ‏های گرم با اتصال سنگ به سنگ ( اتصال سنگ دانه ای  ) ‏بیشتر می شود.با تغییر منحنی دانه بندی میزان اتصال ‏سنگدانه ای نیز تغییر خواهد کرد.و اتصال مصالح سنگی ‏درشت دانه در دانه بندی مخلوط عامل اصلی مقاومت ‏درونی مخلوط می باشد . با این وجود مصالح سنگی ریز ‏دانه و دانه بندی آن نیز بر مقاومت در برابر تغییر ‏شکل دائم تأثیر دارند . برای اینکه بتوان تأثیر ‏مصالح سنگی ریز دانه و درشت دانه را به طور تؤام ‏مورد بررسی قرار داد. می توان منحنی های دانه بندی ‏که میزان مصالح سنگی درشت دانه و ریز دانه آنها ‏متفاوت می باشد را با یکدیگر مورد مقایسه قرار ‏داد.در این تحقیق محدوده مجاز دانه بندی برای حداکثر ‏اندازه مصالح سنگی معینی انتخاب گردیده و به سه ‏ناحیه بالایی ، میانی ،‌و پایینی‌ ،‌تقسیم گردیده است . ‏سپس دانه بندی حد وسط هر ناحیه تعیین شده و تأثیر هر ‏یک از دانه بندی ها بر تغییر شکل دائم مخلوط های ‏آسفالت گرم مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت. ‏


فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 28

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.